Simon-Marianne.reismee.nl

kustroute

11 juni Vanmorgen stonden we om 8 uur op en zagen dat de tenten naast ons al vertrokken waren. Wij zijn rond 9 uur vertrokken om weer met de mooie westkust route verder te gaan. Een paar keer op een uitzichtpunt foto's van de kust en de zee gemaakt. Opvallend waren de vele gekleurde bodembedekkers die de heuvels bedekten, erg mooi. Bij Cambria koffie gedronken. Een leuke winkelstraat met veel mooie winkels en galeries. De engelse invloed is groot, het zou ook een engelse badplaats kunnen zijn met al die schattige cottage huisjes. We zijn via de 17miles weg langs villa's en mooie kust gereden, dit is een tolweg van 10 dollar. Wel duur voor zo'n klein tolweg maar toch de moeite waard. Veel vogels op een rots in zee gezien met zeeleeuwen onder aan de rots. Ook hier waren er eekhoorns, die zijn overal waar toeristen zijn. Daarna richting Monterey, de laatste plaats van onze vakantie waar we 2 dagen willen blijven. De eerste camping bleek geen rv camping maar een mobilehomecamping: stacaravan. De 2e camping was een grote asfaltplaat en erg ongezellig. Simon zei gelijk: hier gaan we niet staan hoor! De 3e was raak de marina dune rv camping. Erg duur maar we hebben dan ook een erg grote en mooie plek, heel fijn om onze laatste 3 nachten te staan. We hebben ff een biertje gedronken en zijn daarna naar het strand gelopen. Er staat hier aan de kust altijd een koude harde wind. Prachtige stranden en haast niemand te zien, ook geen strandtenten of windschermen. Nee hier wordt nergens aan strandtourisme gedaan. Wanneer je aan het strand wilt zitten moet je je hele hebbenenhouwen meenemen want anders waai je weg. Tijdens het eten klaarmaken kwam een nl vrouw langs om te vragen of we nog iets van haar etenswaren konden gebruiken. Ze gaan morgen weer naar nl terug. Even gezellig over hun ervaringen van 5 weken rv vakantie gehad. Duidelijk voor ons is wel dat wij de verkeerde verhuurder hebben. Het was wel goedkoper maar de rv's zijn te oud en rammelen aan alle kanten. Zonet biefstuk en roerbak spinazie en aardappelen gegeten. Lekker zitten smullen. Onze plannen voor morgen zijn: het zeeaquarium en de fishermanswarf

Guus en Conny

Hoi Marianne en Simon
Geniet van de laatste dagen
Tot gauw en kom weer gezond thuis

Lia en Ben

hoi Marianne en Simon,
Jammer dat het alweer ten einde loopt he?
Geniet nog van de laatste dagen.
Lieve groetjes van Lia en Ben

Dick en Yvon

Hoi Marianne en Simon,
Wat was het leuk jullie zo te kunnen volgen. Marianne het is toch niet zo erg dat je niet erg bruin bent geworden. Het gaat erom wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben. En dat is heel veel als je de mail leest.
Ga lekker van de paar laatste dagen genieten en kom gezond weer thuis. Lieverds een dikke knuffel van Dick en mij.

marga

Hallo reizigers,

Jullie komen wel overal Nederlanders tegen.
Maar wat een mooie reis hebben jullie gehad en heel heel veel gezien.
Goede reis terug en groeten vanuit een droog, bewolkt Schijndel.
Marga en Jan