Simon-Marianne.reismee.nl

Hollywood en Santa Barbara

Hallo allemaal, vandaag 2 verslagen. Gisteren lukte het niet meer.   6 juni We reden rond  9 uur  van de camping en wilden eerst een mall-boulevard in de buurt bezoeken. Deze ging pas om 10 uur open, dus maar etalages bekeken. Daar hadden we genoeg aan. Niets interessant genoeg om echt te gaan bekijken. We hebben ergens koffie gedronken en zijn richting LA vetrokken om de Hollywoord boulevard te gaan bekijken. Het was best een stuk rijden in erg druk verkeer. Wat zijn wij blij met onze tomtom. Met soms 8 banen  naast elkaar en steeds links of rechts uitvoegen ben je wat blij als je dat bijtijds te horen krijg. In Hollywood in een zijstraat vlak achter de boulevard zelfs gratis kunnen parkeren. Op de boulevard was het druk met touristen en veel verklede mensen (transformers, spidermannen, Betty Boop enz), die wilden wel graag met je op de foto. We hebben de footsteps van de film sterren gezien en zijn daarna in een gezellige promenade wezen lunchen. De winkels vond ik hier niet veel bijzonders. Daarna wilden we een camping in de buurt opzoeken. De eerste op ons lijstje bestond niet en de 2e was een zigeunercamping en daar wilden we niet staan. Het was erg vermoeiend rijden en we besloten richting Santa Barbara te gaan rijden dat was nog wel 1 1/2 uur rijden. Maar we hadden het helemaal gehad met LA en wilden ze gauw mogelijk weg uit LA! Dit betekende morgen geen Universal studios, maar daar had ik toch al niet zo'n zin in. We kwamen langs een supermarkt en hebben nog even wat groente gekocht. Nog geen 10 min waren we weg en bij de camper stond een parkeerwacht een plakker op onze ruit te plakken. We mochten niet op de parkeerplaats met een rv, dit stond op een klein bordje. Toen hij hoorden dat wij toeristen zijn, kregen we 100 excuses en ging de plakker van de camper en wenste hij ons veel plezier in LA. Wat een schatje!   We  waren rond 18 uur op een kleine camping in Santa Barbara, deze camping was voor ongeveer 30 campers en half leeg. Het lag wel aan de snelweg, maar aan de andere kant was het strand en de boulevard naar de stad. Dat gaan we morgen eens mooi bekijken, daar hebben we meer zin in dan de Universal studios.   7 juni We waren vroeg naar bed gegaan omdat we erg moe waren, dus ook vroeg wakker. Om 7 uur stond ik al te douchen. Lekker rustig aan gedaan en rond 9 uur liepen we richting de boulevard. Onwijs lang en kwamen op een grote pier uit. Deze pier had een paar leuke restaurants en winkeltjes. Tot onze verbazing reden  er ook auto's, terwijl alles van hout is! Het zal wel safe zijn, maar ik zou er toch liever niet op willen met de auto. We hebben er koffie zitten drinken en zijn daarna de statestreet in gegaan. Onwijs mooie winkels (toch niks gekocht), gezellige steegjes met leuke restaurantjes. Er kwam geen eind aan die straat. In een zijstraat bij een chique restaurant met een fontein een pittige mexicaanse soep gegeten. Daarna een historisch courthouse bezocht. Er begon juist een gids over de historie te vertellen. Interessant om te horen en daarna hebben we de toren beklommen. Mooi uitzicht over Santa Barbara. Ik heb vandaag weer veel foto's gemaakt (255). Op de terugweg bij een Starbuck nog koffie gedronken, want we hadden even een opkikker nodig. We waren nl. al 8 uur onderweg waarvan 6 uur gelopen. Op de boulevard een shuttlebus genomen dat scheelde een stuk lopen. In de camper de foto's zitten schonen en er bleven nog 85 over van de 255. Iedere dag zijn we behoorlijk aan het schiften,  want dat scheelt thuis weer. We hebben lekker sla, aardappels en stukje vlees gegeten. Morgen gaan we de kust verder afrijden. We hebben een paar opties waar we willen blijven, maar dat horen jullie morgen (als de wifi lukt)

Bianca & Patrick

Hey Lieverds,

Gezellig om weer al die verhalen te lezen!!! Geniet en rust lekker uit in de laatste week :)
We verheugen ons er op om jullie weer te zien.

Liefs Patrick & Bianca

Yvon en Dick

Verslag gelezen. Houden op het kaartje bij waar jullie zijn. Jullie mogen wel een maand uittrekken om alle foto's te bekijken. Jullie hebben in ieder geval veel gezien en meegemaakt. Hier is het triest en nat, gisteren laatste dag 4-daagse gehad, zijn uitgeput. Vanavond afscheid etentje.

marga

Wat een reis hebben jullie. geniet er maar van. Hier is het allemaal voetbal wat de klok slaat. Maar je kunt beter bij jullie zitten.
leuke verhalen hoor.
Groetjes Marga en jan