Simon-Marianne.reismee.nl

Lake Havasu en Palm Springs

Vanmorgen om 5.45 uur was ik al wakker.Toch wel lekker geslapen met de airco aan, maar was gewoon klaar wakker. Ik ben gaan douchen liep om 6.15 uur al buiten foto's te maken. Gisteravond met Simon in het donker een ommetje gemaakt om sterren te kijken ( nog niet 1 avond veel sterren gezien) en zag dat het park bijzondere plaatsjes had. Zoals een prieeltje aan het water, een vuurtoren,  en heel veel mooie cactussen. Er was ook een miniatuur van de London Bridge. De echte London Bridge is door een plaatselijke  millionair vanuit London naar Lake Havasu laten brengen en opnieuw laten opbouwen. Hij wilde van deze plaats een toeristische attractie maken. Het staat wel apart deze brug in zo'n woestijn stadje. Om 7 uur was ik terug bij de camper en liep Simon ook al rond te scharrelen. We hebben ontbeten en zijn rond 8 uur vertokken richting Joshua trees. Het was al erg warm en we hadden 3 uur door de woestijn rijden voor de boeg. Ergens nog  bij een Starbuck koffie en benzine getankt, daarna begon ik te rijden door de woestijn. We hebben al zoveel door allerlei woestijnen gereden, dat wordt wel saai hoor. Er staat altijd veel wind en dan schudt en rammelt de camper, dus altijd goed het stuur vasthouden! Onderweg ergens bij een Denny's restaurant zitten lunchen. Ik bestelde een spinazieomelet met fruit en kreeg tot mijn verbazing een bord havermout bij! Het bleek dat ik een ontbijt besteld had. Was toch wel lekker! Rond 2 uur waren we in het national parc Joshua Tree. Net als alle national parcs erg groot en deze was vol met cactusbomen. Halverwege hebben we een wandeling door een dal (Hidden Valley) gemaakt. Een dal omsloten door rotsen met veel cactussen en Joshua trees. We zijn om circa 16 uur naar Palm Springs gegaan, dat was nog een uurtje rijden. Simon wilde mij deze plaats ook graag laten zien. Het duurde even voordat we bij de beroemde straat waren met namen op stenen van beroemdheden. Er stond een geweldig groot beeld van Marilyn Monroe in haar beroemde standje (rok en billen? omhoog). De straat was vol met gezellige restaurantjes, de winkels vielen wat tegen (totaal deed europees/gezellig aan, maar die hitte, pfffttt) . Niks bijzonders bij het winkelen tegengekomen, mode en kleuren niet echt spetterend. We hebben bij een Mexicaan gegeten, want we hadden best zin in iets pittigs. Gezellig restaurant maar niks pittig, slappe, maar vette hap voor allebei. Morgen weer lekker zelf koken! Het was 3 kwartier rijden naar de KOA camping. We waren er om 19 uur en de receptie was gesloten. We konden een envelop met geld in de brievenbus doen en op de kaart was aangegeven wat nog vrij was. En wat heeel erg lekker hier is, het is koel!!!! (maar een graad of 20, wat een verademing) Jullie zullen het niet geloven, maar daar snakken wij nu naar na zoveel hete dagen.(vooral vanaf GC tot en met Palm Springs was het niet uit te houden) Morgen gaan we naar Los Angeles waar we 2 overnachtingen zullen hebben met een bezoek aan de studios op het programma .