Simon-Marianne.reismee.nl

Grand Canyon

Rond 8 uur zijn we op gestaan. Na het ontbijt nog een handwasje en foto's inladen, nog een bakkie koffie (nescafe) en daarna op pad met loopschoenen en stokken. Ons plan was eerst een helicoptervlucht te boeken en in het e-maxcentrum de superfilm te gaan bekijken en daarna een hike te gaan doen. Het centrum is vlak bij ov rv-park dus stonden we al gauw de vlucht te boeken bij een aardige dikke vrouw met een paar tanden in haar mond. Zag er niet uit maar was wel zo aardig om ons kortingskaarten te bezorgen, want zo'n vlucht kost wel een paar dollar. We konden al om 11.55 uur vliegen en dat hebben we maar gelijk gedaan. Dus op naar de airport. We werden gewogen en moesten onze rugzakken afgeven. We gingen met nog 2 stellen in de helicopter, kregen een hoofdtelefoon op en een tasje om met een zwemgordel, voor als we in het wat terecht zouden komen!!! Bijzonder, wanneer je neerstort heb  je toch geen tijd om zo iets om te doen! We vertrokken gelijk en kregen in engels, italiaans en zelfs nederlands een bandje te horen over de Grand Canyon. Alleen het nl bandje kregen we op de terugweg te horen, want de vlucht duurde maar 25 min. Het was echt super om de grand Canyon uit de lucht te zien, natuurlijk super veel foto's en film gemaakt. Na afloop konden we een foto van onszelf kopen (32 dollar) bij de helicopter, dat hebben we niet gedaan (foto's genoeg). We hebben de shuttlebus naar Grand Canyon village genomen om daar een aantal uitzichtpunten te bekijken, dat ging keurig met shuttles naar ieder punt. Bij het eerste punt gingen we eerst lunchen. Bij het uitzichtpunt zat een condor lekker rustig op een rots te kijken. Zo dichtbij, dus gefilmd en foto's gemaakt. Simon heeft met een ranger staan praten over de hike die naar beneden liep. Dat is 1.5 ml.(2,5 km) naar beneden en betekent 1 uur heen en 2 uur weer naar boven. We vinden dat wel een uitdaging en willen dat morgenvroeg gaan doen, dan is het niet zo warm. Het was vandaag wel rond de 40 gr.     Na nog 2 uitzichtpunten hebben we de shuttle teruggenomen naar het visitorcentrum en hebben daar 2 films gezien. Erg mooi opgezet, die amerikanen zijn erg trots op hun land dat kun je aan alles merken. Rond 17.30 uur waren we weer bij de camper en vonden dat we wel een koud biertje verdiend hadden.

Joyce F

Super jullie verhalen en fotos. Keep them coming.

Anneke en Driekus

Hallo Marianne en Simon,
Wat een indrukwekkende reis maken jullie. Bij ons gaat het ook weer kriebelen om weer eens zo'n reis te maken. Voorlopig houden we het bij Italie, woensdag vertrekken we voor een maand, weten nog niet een precieze route, we zien wel.
Geniet nog met volle teugen van de natuur en natuurlijk van de wijn.
Groetjes, Driekus en Anneke

Conny en Guus

Mooi reisverslag, Veel mooie indrukken krijgen jullie zo zeg. Fantastisch,

Anita & Piet

Lieve buurtjes,

Wat fijn, dat jullie zo genieten. Stiekum doen we wel met jullie mee; met wijn en bier en al.
Alleen op die (helaas tweedimensionale) foto/filmimpressies zullen we nog even moeten wachten. We nemen aan, dat jullie nog een weekje extra vakantie gaan nemen om een selectie te maken uit de tig foto's die jullie genomen hebben.
Blijf genieten van al het moois en lekkers!

Groetjes, Anita & Piet

Bert en Marjanne Mulder

Wij krijgen de kriebels als wij jullie verhaal lezen om ook weer eens zo'n reis te maken. Fantastisch wat je in zo'n korte tijd kunt zien en aan indrukken kunt opdoen, maar ook lekker vermoeiend. De tong mag best op de schoenen hangen, heb je er ook wel voor over. Trouwens ter geruststelling als je nog een keer een helicoptervlucht gaat maken en de motor zou uitvallen, dan stort het toestel in het algemeen niet neer, als de piloot het goed doet, maar dwarrelt naar beneden. Zelfde als de jonge eendjes toen vanaf ons balkon. Dus heb je alle tijd om je reddingsvest om te doen. Marian en Simon nog veel kijk en reis plezier en hou je taai. De onder buurtjes.