Simon-Marianne.reismee.nl

Grand Canyon

1 juni Rond 10 uur zijn we vetrokken richting de Grand Canyon. Het was een hele warme nacht en bijna niet geslapen. Onderweg naar de Grand Canyon kwamen we door indianen gebied. We zagen veel kraampjes langs de weg met kettingen en beeldjes. Bij een uitzichtpunt heb ik me laten verleiden door 3 kettingen bij een oud vrouwtje te kopen. Het was een vlak en kaal gebied waar we doorheen kwamen. Er stonden her en der een soort stacaravans met niets eromheen. Ook zo langs de weg af en toe een kraampje met een indianenvrouwtje met haar koopwaar. Zo triest om te zien want niemand stopt op zulke plaatsen. Het eerste uitzichtpunt van de Grand Canyon was geweldig mooi. De Colorado river beneden; een mooi blauw lint en dan die kleuren van de rotsen, prachtig. Mooie fotoos gemaakt bij Desert View op National Park op een toren, die van binnen helemaal met mooie tekeningen was beschilderd. We verbazen ons iedere keer dat overal waar we komen, zowel de toiletten (restrooms noemen ze het hier) super schoon en ook de wegen/shops/uitzichtpunten allemaal zonder afval en goed verzorgd zijn. Ook de restaurants zijn vaak gezellig. Ik had me dat heel anders voorgesteld. We zijn bij een aantal uitzichtpunten uitgestapt en hebben veel foto's genomen en gefimd. Bij 1 punt een stukje naar beneden gelopen (Grand View) . We hadden een RV campground op het oog bij de Grand Canyon Village, maar die was vol. De volgende iets verder op (Tuyasan) daar was nog genoeg plaats, niet zo mooi als in Page wel een stuk koeler. Vannacht was het zelfs zo koud dat we een deken er bij moesten nemen. Ja, afwisseling genoeg van temperatuur en natuur! Oh en wat ik heb kunnen fotograferen is een Kolibri, zo mooi! Die zien julie in de bijlage. Ook een aantal condirs geien maar defoto was onscherp, straks wellicht herkansing.

Joyce F

Mooie fotos, ben gek op birdie fotos.:))))