Simon-Marianne.reismee.nl

page

Vanmorgen zaten we om 7.30 te ontbijten. Het belooft een erg warme dag te worden. Vandaag hebben we 'de brug/Lake Powelldam fotograferen'  en de 'antilope canyon bezoeken' op het programma staan. Eerst naar Page om te antilope tour te boeken. Om 13.30 uur staan we geboekt, dus tot die tijd foto's van de lake powell dam maken en het visitor centrum bezoeken daarna lunchen we en maken de tijd vol in shops. Simon heeft een cool motor- t-shirt en waterschoenen gekocht. Om 13.30 stonden we klaar en ook een heleboel andere mensen (+/- 50). We werden in jeeps geplaatst en met een snelvaart naar de canyon gereden. Petten af want anders ben je hem kwijt. We waren niet de enige, een aantal jeeps stonden al bij de ingang. Onze gids Rosie vertelde ons de huisregels (niks mocht alles moest)  en we gingen de kloof binnen. Wat heerlijk de koelte gelijk en wat een mooie lichtinval en kleuren. Ik heb rond de 200 foto's geschoten, wie weet komt hier de 3-luik voor boven de piano wel uit. Op de heen/terugweg nog gezellig zitten praten met een nederlandse  vader(72 jr) en zoon die samen 4 weken on-tour waren. We komen niet veel nederlanders tegen, dus altijd leuk om ervaringen uit te wisselen.  We zitten nu in de schaduw een wijntje te drinken. Zo dadelijk gaan  we zwemmen en eten in het hotel bij de camping naast het zwembad. We zagen het restaurant gisteren en hebben gelijk een  tafeltje voor vanavond geboekt. Het uitzicht over het meer en lekker eten, wat zullen we weer genieten. We blijven niet nog een dag in Page, te warm en de boottocht is niet aantrekkelijk geregeld. Ook de trip naar het  indianendorp bestaat niet meer. Morgen gaan we  niet naar Monument Valley, maar gelijk naar de Grand Canyon. Kijken hoe lang we daar blijven. Dit was het weer voor vandaag we gaan nu zwemmen want het is bloedje heet.