Simon-Marianne.reismee.nl

28, 29 en 30 mei

Het lukt niet iedere dag op wifi te komen, daarom nu 3 dagen om onze avonturen te lezren. 28 mei Vandaag was een prachtige dag veel zon en weinig wind. We zijn wat later opgestaan omdat we toch wel moe waren en er is een uur tijd verschil. Rond 11 uur zijn we met de shuttlebus naar het Zionpark gegaan, daar heb ik een leuke gele polo met zion embleem gekocht. Met de parkshuttle door het park gereden en bij het startpunt van de tracking eerst koffie gedronken en begonnen we aan de tracking door de Narrows. Wat een prachtige natuur. We liepen steeds langs een riviertje, totdat we de rivier over moesten steken. We hadden geen waterschoenen bij ons en hadden geen zin om onze wandelschoenen nat te laten worden dus zijn we teruggelopen. Onderweg kwamen er steeds eekhoorntjes heel dichtbij, zo vrij en niet bang als die zijn. Dus ik steeds foto's maken ook een paar keer een kolibrie gezien, maar die fotograferen dat lukte niet. Met de shuttle terug en 1 halte eerder uitgestapt om nog een stukje te kunnen lopen, wat een rust lekker warm en onwijs genieten. Ik had een vest meegenomen omdat er steeds zo'n koude wind was maar die heb ik vandaag niet nodig gehad. Bij het visitorcentrum een ijsje gegeten en met de stadshuttle terug naar het RVpark. Leuk om  te zien dat mensen aan het bbqjen zijn naast hun camper, het is een heerlijke ontspannen sfeer tussen al die vakantiegangers in. Het doet ons aan onze reis naar NZ denken, geen stress alles rustig aan. Het downloaden van de foto's lukt vandaag niet. Het is zo traag met downloaden, ik hoop dat het nog in de vakantie gaat lukken. Morgen staan we vroeg op, want dan gaan we naar Bryce toe en daar hoop ik de foto's voor boven de piano te maken. Het is maar 2 uurtjes rijden, dus hebben we genoeg tijd om die dag foto's te maken.   29 mei Nadat we getankt, gepint en de nodige boodschappen hebben gedaan reden we om 10 uur richting Bryce canyon. Weer een prachtige rit. We reden langs de red canyon en hebben daar ook even foto's gemaakt, erg indrukwekkend die grote rode rotsen. Rond 12.30 uur kwamen we op de camping in Bryce aan, deze keer een natuurcamping dus geen licht en water : er was wel een toilet :>). Even lunchen en om 13.30 uur zijn we aan de queens garden- en daarna de navajo tracking gaan maken rond 17.30 uur waren we bij de camper met 380 foto's rijker. : <(. Dit was waar ik van gedroomd heb wat prachtig die kleur van die rotsen en die vormen. Het was best zwaar, maar ik had gelukkig mijn stokken bij me. Morgenochtend om 5 uur gaan we naar de zonsopgang kijken.   Simon kwam op het idee om een stukje van de route over te slaan en 3 dagen in Page door te gaan brengen. We missen dan Capital Reeve en Arches, maar kunnen dan 3 dagen relaxen aan het lake Powel o.a. Boottochtje maken, zwemmen en luieren aan het zwembad bij de camping. Ik vond het een super goed idee, want we zijn nu  1 1/2 week aan het reizen en  van vroeg tot laat bezig geweest. Tijd voor ons zelf hebben we nog niet gehad.   30 mei Om 5 uur ging de wekker, het begon een klein beetje te schemeren. We trokken warme kleren aan want de nachten zijn erg koud. Het was 20 min lopen naar het Sunrise punt. Er stonden daar al een paar mensen met fototoestellen op statief en mensen met dekens om. Er kwamen er steeds meer bij. Het duurde circa een uur totdat de zon over de heuvel kwam en het amfitheater van Bryce in zonlicht zette. Het was de moeite waard. De foto's krijgen jullie nog wel te zien. Daarna ontbeten en om 8 uur reden we weg naar Page. Onderweg nog ergens koffie gedronken en een omweg gemaakt om de pink en coral sanddunes te zien. Duinen in een roze kleur; mooi om te zien. Het was daar ook lekker warm en warmden we weer op, want we hadden het nog steeds een beetje koud door het vroege opstaan en wachtten in de kou. Rond 12.30 waren we bij de supermarkt in Page, hebben daar een lekker broodje samen gedeeld en flink wat wijn ingeslagen wat dat is  niet makkelijk te koop. Rond 13.30 uur waren we op de camping. Zo'n grote plaats hebben we nog niet gehad, alleen weinig bomen en erg warm. We hebben gelijk de badspullen gepakt en hebben de rest van de middag bij het zwembad doorgebracht. Bij het hotel alvast een tafeltje besproken om morgenavond te eten met uitzicht op het meer.

patrick

Lieve m & M

Wat is het leuk om de horen dat jullie het naar je zin hebben. We zijn benieuwd naar de mooie fotos. Heel goed dat jullie ook wat tijd voor je zelf neemt. Het is totslot een vakantie toch. Hihi
ga lekker genieten en heel veel plezier. Kus kus p en b

JOYce

Hallo dears, Time to take it easy, take a.......cool wine!
Ja, rust en ontspannen hoort er ook bij, want je hebt ook tijd nodig om alles te laten bezinken wat je de afgelopen dagen hebt meegemaakt. Dus geniet voor 10+ en ik wacht vol enthousiasme af hoe het verder gaat. LIEFS xxx

wim

het voordeel van een planningis dat je hem bij kunt stellen (open deur, maar toch). Ben erg benieuwd naar foto's van Bryce. Rare jongens trouwens die amerikanen als het om alcohol gaat. Zelf weleens wisky bij een receptie van een hotel gekocht (ik geloof in Utah), dat was de enige plek waar dat kon.
Veel plezier en probeer niet uitgeput thuis te komen.
gr Wim

corrievdkooy@kpnmail.nl

Lieve Marianne en Simon, Ik geniet van jullie verhalen. Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Het is goed, dat jullie ook een beetje rust nemen. Veel liefs van mij.

guus en conny

Hoi Marianne en Simon
Zo te horen hebben jullie het erg naar je zin geniet maar lekker en we zijn benieuwd naar jullie foto,s.
Neem ook een beetje rust .We horen nog wel van jullie. Groetjes Guus en Conny

Hallo Marianne en Simon

Wat hebben jullie een heerlijke vakantie. Geniet er maar lekker van, dan gaat wel lukken volgens mij.
Liefs
Nellie