Simon-Marianne.reismee.nl

1ste dag

We hebben heerlijk geslapen na het douchen zijn we rond 8 uur gaan ontbijten in een restaurantje naast het hotel. Pancakes met fruit voor mij en croissant met spek en ei gebakken met tomaten voor Simon. Zeer machtig morgen maar toast en jam. Rond 9 uur begonnen we met onze wandeling. Het is zonnig en al warm en komen allemaal jonge mensen in gekke kleding tegen, die aan een wandelwedstrijd meededen. Eerst bij de cablecar een ticket voor 3 dagen gekocht zodat we overal kunnen instappen. We liepen eerst door het kantorengebied. Prachtige grote gebouwen we keken onze ogen uit. Daarna door Chinatown dat is hetzelfde in elke grote stad. Veel marktachige shops en veel mensen. We waren al een paar uur o nderweg en zijn ergens op de cablecar gestapt richting Fishermanswarf. Bij Lombardstreet uitgestapt want die steile straat willen we natuurlijk ook lopen. We komen bij de haven uit en zien de Golden Gate in de verte. Het is helder en zonnig, dus heel veel foto's maken ook van Alcatraz. Ergens koffie gedronken en verder want we wllen zoveel mogelijk zien. We komen bij pier 39 de plek waar de zeeleeuwen liggen te zonnen en waar veel winkels zijn. Leuk gezicht en ook erg druk met mensen. Het is zondag en het is net als in Scheveningen met mooi weer. Bij een gezellige italiaan zitten lunchen met uitzicht op de boten. Het valt ons erg mee dat er hier aardig wat gezellig restaurantjes zijn! We gaan verder langs alle pieren en gaan dan richting een toren, dat was flink klimmen maar het uizicht was de moeite waard en in de toren gingen we met een lift omhoog. Daarna was het nog een flink stuk lopen naar het hotel waar we ons in een leuke pub op een super (onbekend) bier hebben getrakteerd. We waren om 19 uur in het hotel en bekaf. Ik had 160 foto's gemaakt en de accu was leeg. Wat een schrik dat we de oplader niet in de koffers vonden. We konden niet geloven dat we die vergeten hebben. Dat wordt morgen eerst op jacht naar een oplader! We waren zo moe dat we het eten overgeslagen en een kop thee genomen hebben. Rond 22 uur lagen we in bed. Het was een prachtige dag en erg genoten.

Joop en Marian

Hoi lieve Marianne en Simon,

Ja heel herkenbaar allemaal, of wij er nu ook lopen. In San Fransisco en de grote steden zijn wel veel terrasjes nu op dit moment, toen wij in 1998 in SF waren hebben we stad en land afgelopen voor 1 terrasje.
Nou geniet er maar van. Wij gaan over 3 uur slapen voor 4 uurtjes en dan naar Schiphol op weg naar Skiathos.

Dikke knuffel van Joop en Marian

tante Trees

Lieve Marianne en Simon,
Ik zie vandaag voor het eerst dat wij jullie kunnen volgen op reis.Dat vinden wij super,kunnen wij ook mee genieten.Heel veel mooie dingen zien en leuke
mensen ontmoeten,dat maakt zo'n reis onvergetelijk.
Lieve schatten wees voorzichtig want wij willen jullie
weer gezond terug.Dikke kus van
ome Cerard en tante Trees......

Yvonne en Dick

Hardstikke fijn dat jullie goed aangekomen zijn. We hopen dat jullie er een fijne tijd hebben. Groetjes en tot de volgende mail.